We krijgen de vraag nogal eens: zal ik een nieuwsbrief gaan versturen of niet. Zo ja: hoe doe ik dat? En mag het eigenlijk wel sinds de invoering van de AVG? Met een nieuwsbrief kan je klanten op de hoogte houden van wat je doet. Van daaruit kan je mogelijk nieuw werk genereren. Bestaande klanten of of aspirant-klanten hebben meer interesse van dan totale vreemden. Nieuwsbrieven zijn een eenvoudige en goedkope manier om je producten of diensten en de ontwikkelingen in je bedrijf steeds opnieuw onder de aandacht te brengen. Dat doet Wieswies ook. In de nieuwsbrief melden we over opleveringen, nieuwe projecten en ontwikkelingen op het terrein van het web. En ja hoor: nieuwsbrieven versturen mag nog steeds, ook sinds mei 2018 en de invoering van de GDPR/AVG. Belangrijk is dat je niet zomaar een nieuwsbrief mag sturen, de ontvanger moet actief toestemming geven. Voor het maken en versturen van nieuwsbrieven zijn verschillende programma’s. Vaak zijn ze gratis. YMLP en LaPosta bijvoorbeeld, maar de meest gebruikte is Mailchimp. Er zijn veel voorbeelden die je makkelijk aan kunt passen. Wieswies kan je daarbij op gang helpen. Interesses? Neem contact met ons op. Ook interessant: voor www.geesweb.nl hebben we een module op de WordPresswebsite geïnstalleerd. Die module zorgt ervoor dat nieuwsberichten die gelabeld zijn met ‘nieuwsbrief’ verzameld worden en verstuurd. De periode is in te stellen, in Gees is de keuze gemaakt om dat maandelijks te doen. Handig want je maakt nieuwsberichten op je WordPresswebsite en meer hoef je niet te doen, de nieuwsbrief wordt automatisch verstuurd. Pluspunten van nieuwsbrief versus een gewone e-mail sturen? Een nieuwsbrief kun je opmaken, ook met foto’s. En je kunt zien of de ontvanger hem geopend of gelezen heeft!Waarom zou je nieuwsbrieven versturen?
Nieuwsbrieven versturen en de AVG
Nieuwsbriefmodules
Automatisch versturen