Meer bezoek op je site

Het doel van alle websites is om voldoende bezoekers te krijgen. Wat voldoende is hangt af van het doel. Voor een webshop geldt waarschijnlijk ‘meer is beter’, maar voor een bedrijfssite is ‘behoud van gerichte aandacht’ het beste. Wat kun je nu doen om je website fris en aantrekkelijk te houden?

1. Onderzoek je doelpubliek

Richt je tot je publiek. Een opener deur is nauwelijks te vinden en toch gaat het vaak mis. Weet voor wie je de website hebt gemaakt en weet wat die mensen belangrijk vinden.

2. Publiceer regelmatig

Het hoeft echt niet lang te duren, het schrijven van een nieuws- of blogbericht. Sterker nog, korter is vaak beter.

3. Zorg voor een aantrekkelijke foto

Zoek een aantrekkelijke foto bij je bericht. Het liefst eentje die je zelf hebt gemaakt, maar er zijn ook goede, licentie-vriendelijke bronnen beschikbaar. Wel een goede bestandsnaam gebruiken. Dat vinden de zoekmachines belangrijk.

4. Doe de ‘SEO-dingen’

Zorg er voor dat zoekmachines je bericht goed kunnen oppikken. Dat doe je meestal via een plugin op je website. Yoast is een voorbeeld van zo’n SEO-plugin. Met kleurtjes wordt aangegeven of je de ‘SEO-dingen’ voldoende hebt gedaan.

5. Laat het weten op social media

Laat weten op Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter dat je iets nieuws hebt gepost. Dat vergroot het verkeer naar je website.

Tips
marketing